Heb je een kant-en-klaar socialmediaplan? Dan laat je hem niet stof happen, maar dan onderneem je actie. Dat wilde Coalitie Den Haag studentenstad dan ook, nadat ik het plan schreef. Op basis van het budget besloot het collectief om te starten met Facebook. Ik pakte het op en de Facebookpagina Study in The Hague was geboren.
Creatieve posts
Ik maakte een zakelijk profiel op Facebook aan, Ik vulde de benodigde gegevens in. Alles was strak. Ik zette minimaal 3x per week creatieve posts met toffe beeld online.
Met als doel om de naamsbekendheid van Studeer in Den Haag te vergroten als meer bezoekers naar de website te genereren. Bijna 1,5 jaar pakte ik dit aan en de Facebookpagina groeide en groeide. En hij bestaat nog steeds.
Verandering per 2016
Coalitie Den Haag studentenstad wijzigde van koers in januari 2016. De website veranderde gigantisch. Eerst bevatte hij een serious en fun gedeelte. Die zowel het toffe studentenleven in Den Haag illustreerde, als de serieuze kant van Den Haag: de internationale stad van vrede en recht.
De website transformeerde in een algemene informatiebron voor internationale studenten in Den Haag en de coalitie besloot om verder actief op social media te zijn. Vanaf april 2016 namen de coalitie en ik afscheid van elkaar.