Teksten redigeren ~ Alexx Design
Wat doe je als je talent niet in taal ligt? Dan vraag je iemand anders om je te helpen. Alex Dodig van het kleine, creatieve ontwerpbureau AlexxDesign in Den Haag deed dat ook. Hij schakelde mij in voor het herschrijven en redigeren van zakelijke brieven.
Helder, kort & krachtig
De spellings-, stijl- en grammaticafouten werden er door mij uit gehaald en de zinnen werden volledig aangepast. Helder, kort en krachtig taalgebruik dat in 1 oogopslag liet zien wat Alex wilde verwoorden. Hier geen sneak preview van de teksten, maar wel leuk feitje om te weten.

Artikel Reisdossier: ‘Solo op reis’ ~ Reiz& Magazine
Ik reis altijd solo door de wereld, van Scheveningen tot aan Antarctica. Singlereizen met een organisatie? Nee, dat bedoel ik niet. Dit wel: op reis in mijn uppie. Alleen. Solo dus! Met een Lonely Planet in de hand, backpackend met bus en trein van hostel naar B&B.
Reisjournalist Kees Lucassen van het grootste reisblad van Nederland, Reiz& Magazine, benaderde mij of ik interesse had om het reisdossier ‘Solo op reis’ te schrijven. Met een twinkeling in mijn ogen beantwoordde ik zijn vraag met een volmondig ‘JA!’.
Reisdossier: Solo op reis
Wat? Hoe? Waarom? Het reisdossier bestaat uit 25 tips mét antwoorden op deze vragen. Het artikel is opgedeeld in diverse koppen.
Solo-reizen: hoe en wat
Denk aan: Doris weet hoe het moet. 5x Solo-reizen, hoe doe je dat? 5x Wat moet/mag zeker mee? 5x Reizen van A naar B. 5x Een plek om solo te slapen. 5x Solo-reisliteratuur.
Interviews en gouden tip
Met daarbij 3 interviews van andere Nederlandse solo-reizigers die hun plus- en minpunten en gouden tip met je delen. Tot slot: het laatste advies van mij. Scroll naar beneden en dan vind je het resultaat.
Publicatie Reiz& Magazine
Dit artikel is gepubliceerd in Reiz& Magazine, nummer 10, oktober 2015.
NB: Reiz& Magazine viel onder het hoedje van ANWB. Jammer genoeg daalde alsmaar de oplage, waardoor het reisblad per 1 januari 2018 werd opgeheven.

Mijn creatie
Socialmediabeheer ~ Studeer in Den Haag
Heb je een kant-en-klaar socialmediaplan? Dan laat je hem niet stof happen, maar dan onderneem je actie. Dat wilde Coalitie Den Haag studentenstad dan ook, nadat ik het plan schreef. Op basis van het budget besloot het collectief om te starten met Facebook. Ik pakte het op en de Facebookpagina Study in The Hague was geboren.
Creatieve posts
Ik maakte een zakelijk profiel op Facebook aan, Ik vulde de benodigde gegevens in. Alles was strak. Ik zette minimaal 3x per week creatieve posts met toffe beeld online.
Met als doel om de naamsbekendheid van Studeer in Den Haag te vergroten als meer bezoekers naar de website te genereren. Bijna 1,5 jaar pakte ik dit aan en de Facebookpagina groeide en groeide. En hij bestaat nog steeds.
Verandering per 2016
Coalitie Den Haag studentenstad wijzigde van koers in januari 2016. De website veranderde gigantisch. Eerst bevatte hij een serious en fun gedeelte. Die zowel het toffe studentenleven in Den Haag illustreerde, als de serieuze kant van Den Haag: de internationale stad van vrede en recht.
De website transformeerde in een algemene informatiebron voor internationale studenten in Den Haag en de coalitie besloot om verder actief op social media te zijn. Vanaf april 2016 namen de coalitie en ik afscheid van elkaar.

Mijn creatie
Socialmediaplan ~ Studeer in Den Haag
Ga met de tijd mee. Ik hoef je zeker niet te vertellen dat je als bedrijf ook op social media actief moet zijn. Het belletje ging dan ook in 2014 bij de Coalitie Den Haag studentenstad rinkelen.
Naast haar website studeerindenhaag.nl, waarvan ik al webredacteur was, was er nog niets op de socialmediakanalen te vinden. En dat terwijl studenten haar doelgroep is. Een gemiste kans natuurlijk.
Een kwalitatief socialmediaplan
Deze coalitie vroeg aan mij of ik het terrein wilde verkennen en de mogelijkheden voor Studeer in Den Haag op een rij kon zetten. En dat deed ik. Er ontpopte een kwalitatief socialmediaplan.
Van analyse, tips tot advies
Met een analyse van alle socialmediakanalen, welke wel/niet door de doelgroep gebruikt werden, vervolgens kwamen de tips en het advies aan te pas. In verband met beperkte budget en vele kansen, werd toentertijd door mij ‘Study in The Hague’ op FB in het leven geroepen.
Coalitie Den Haag studentenstad
Het Platform Den Haag studentenstad was in juni 2012 geboren. Uiteindelijk veranderde het van naam en nu heet het: Coalitie Den Haag studentenstad. Een collectief van alle hoger onderwijsinstellingen in Den Haag, maar ook Gemeente Den Haag en ACKU cultuurbureau.
Den Haag profileren als studentenstad
De coalitie zette als eerste de website studeerindenhaag.nl online met als doel om Den Haag sterker als studentenstad te profileren. Aangezien de inside information van het plan gevoelig is, staat het gehele socialmediaplan van 41 pagina’s hier ook niet online.
